המזגן נתקע על השהייה? – חכו לפני שאתם רצים להזמין שירות
מזגן שניכנס מספר רב של פעמיים למצב השהייה יכול להצביע בהחלט על תקלה, אך לעיתים לא כך הם הדברים ולפני שאתם רצים להזמין שירות ניתן לפבצע מספר פעולות פשוטות שעשיות להביא לפתרון.
למה בעצם מזגן ניכנס למצב השהייה?
המזגן ניכנס למצב השהייה מסיבות רבות למשל:
- מעבר ממצב חום לקור
- טמפרטורת החדר מגיע למצב שהוגדר
- פילטרים מלוכלכים שמכבידים על יעילות המזגן
- תקלה במשאבת חום
- חיישנים שהתקלקלו וכו.
לרוב אנשים מפרשים את המצב כתקלה, אך אנו יכולים להעיד שתחזוקה תקינה הכולל ניקוי פילטרים (מסננים) אחד לחצי שנה, ניקוי האבק של היחידה הפנימית עם מטלית לחה כולל בחלקו העליון תסייע למזגן לפעול בצורה אופטימלית ותמנע תקלות מסוג זה.
מה עושים כדי לצאת ממצב השהייה?
ראשית כמו שהסברנו קודם, כדי תחילה לבדוק את הפילטרים ולוודא שהם נקיים מאבק ולכלוכך, שנית, ניתן להוציא את התקע כאשר המזגן כבוי , להמתין 10 דקות ולהחזיר חזרה, מצב זה יבצע ריסט ליחידה, במקרים רבים תתפלאו איך דברים אלו עושים קסמים.
המקרים המורכבים המצריכים שירות
משאבת חום תקולה – מצב זה קורה כאשר המזגן מכוון על חימום, משאבת החום מזרימה את האוויר החם דרכה באמצעות סליל החום וכשזה מתקלקל, זה הזמן לקרוא לטכנאי.
תקלות בחיישנים – למזגן יש שתי חיישנים מרכזיים: "חיישן טמפרטורה" "וחיישן אוויר חוזר" תפקידו של חיישן הטמפרטורה הוא למדוד את הטמפרטורה ובהתאם להעביר פקודות למדחס, כשהחיישן תקול הוא עלול להעביר מידע שגוי ולהכניס את המזגן להשהיה.
תקלה בכרטיס הפיקוד – זהו המוח שמקבל את הפקודות מהשלט ומעביר אותם לאן שצריך, בתקלות מסוג זה אתם תמצאו את המזגן דלוק אך לא מוציא אוויר וגם פה רק טכנאי יוכל לאתר במדויקי את הבעיה ולפתור אותה במקום.
יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? דברו איתנו בטל' 054-7360560 ונשמח לעזור!